Діти тим талановитіші та розумніші,чим
більше можливостей бути талановитими
й розумними ми їм надаємо.
О. Грединарова
Саме під таким девізом пройшло районне методичне об’єднання заступників директорів з виховної роботи. Виховання – проблема вічна. Відколи існує людство. Відтоді й дбає про продовження роду. Від батьків передається генетичний код, рідна мова, матеріальна й духовна культура, що забезпечує прогрес суспільства, наступність і спадкоємність поколінь. Динамізм повсякденного життя вносить корективи в роботу навчальних закладів і доводиться розв’язувати проблеми, що мають пряме відношення до сьогодення. Що роботи? Як діяти? Яким насправді має бути вихованець? «Яким же чином досягти самореалізації кожної особистості в системі особистісно зорієнтованого навчально-виховного процесу? Як організувати процес виховання учнів? Яким змістом його наповнити? Що необхідно враховувати, визначаючи завдання й види діяльності з учнями різного віку? На формування яких якостей, варто, насамперед, звернути увагу?»
Ці питання постають нині перед заступниками директорів з виховної роботи. І всі вони потребують негайної відповіді, вирішення та втілення в життя. На ці й багато інших запитань шукали відповіді заступники директорів з виховної роботи на районному методичному об’єднанні, що відбувся 21 березня 2017року в Пугачівській ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Зміни й оновлення освітньої парадигми підводять педагогів до сучасного розуміння виховання як діяльності, що базується на саморозвитку, самовдосконаленні та їх педагогічній підтримці. Основним завданням сучасної школи є виховання свідомих громадян України, забезпечення умов для творчої самореалізації, самовизначення особистості. Це повинно бути осередком виховної системи. У Концепції національного-патріотичного виховання, Національній програмі виховання дітей та молоді визначаються основні принципи організації виховного процесу, серед яких основними є акмеологічний принцип, національна цілеспрямованість, культуровідповідність, цілісність, психологічний супровід, технологізація, діалог тощо. Саме ці аспекти висвітлила у доповіді Жижчук Лілія Володимирівна, заступник директора з виховної роботи Пугачівській ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Голосна Алла Володимирівна, заступник директора з виховної роботи Млинівської гуманітарної гімназії, зауважила. що процес виховання розглядається педагогічним колективом, по-перше, як організація середовища та створення оптимальних умов для самовиховання, по-друге, як допомога дитині в усуненні перешкод, що заважають успішній життєвій траєкторії. І як показує аналіз практичної діяльності загальноосвітніх навчальних закладів, більшість інноваційних процесів орієнтовані на вдосконалення саме навчальних досягнень учнів. Створення закладів для здібних та обдарованих дітей (гімназій, ліцеїв, колегіумів, колежів) теж концептуально пов'язане з підвищенням знань учнів, та й узагалі розвитком школи, у багатьох асоціюється з модернізацією й оновленням навчального процесу.
Відрик Оксана Іванівна продовжила думку колег, що сучасна школа вимагає докорінного переосмислення усієї системи виховання, оновлення змісту, форм і методів духовного становлення особистості на основі гуманізації життєдіяльності учня, створення умов для самореалізації у різних видах творчої діяльності. Головною метою виховання особистості є підготовка учнів до повноцінного суспільного життя, яке передбачає виконання ролей громадянина, трудівника, громадського діяча, сім'янина, товариша.
Завдання сучасної системи виховання, які випливають із суспільних потреб сьогодення, полягають у реальному переході до педагогічної творчості та індивідуального впливу, у переорієнтації учнівських і педагогічних колективів на гуманізацію виховання, створення умов для цілеспрямованого систематичного розвитку людини як суб'єкта діяльності, особистості, індивідуальності.
Досить слушно у зв'язку з цим згадати слова великого педагога сучасності Василя Сухомлинського: «Не можна зводити духовний світ маленької людини до навчання. Якщо ми плануємо прагнути до того, щоб усі сили душі дитини поглинали уроки, життя її стане нестерпним. Дитина має бути не тільки школярем, а перш за все людиною з багатогранними інтересами, запитами, прагненнями».
Практичний психолог Пугачівськії ЗОШ І-ІІІ ступенів Дунець Яна Степанівна кожному учаснику методоб’єднання запропонувала орієнтовний банк діагностичних методик, що допоможе класному керівнику у роботі з учнями, провела анкету «Психологічна компетентність педагога».
Була проведена діагностика професійної компетентності заступника директора школи з виховної роботи.
Кулініч Мирославу Григорівну вибрали керівником районного методичного об’єднання заступників директорів з виховної роботи, яка отримала щирі вітання і побажання плідної роботи.
|