П`ятниця, 27.12.2024, 08:19
Вітаю Вас Гість | RSS

Сектор освіти, культури, молоді та спорту Млинівської РДА

Категорії розділу
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 564
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сьогодні на сайті були:
Погода в Млинові
Сайт МОНУ
Освіта Рівненщини
Електронні видання

Тримай хвилю

Педрада

Педрада

Географія/Історія

Географія\Історія

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

«Енергоефективні школи: нова генерація»

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

РІВНЕНСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

вул. В.Чорновола, 74,м. Рівне, 33028; тел.64-96-60, 64-96-61; факс 63-64-73

E-mail: roippo.rv@ukr.net, кодЄДРПОУ 02139765

 

04.12.2017  № 01-16/1366                              На №__________від_________

 

Начальникам відділів,  управлінь

освітирайдержадміністрацій,

виконкомів рад містобласного

значення

                                                                          Органам управління освітою ОТГ

   Завідувачам районних, міських                  

методкабінетів

 

Про участь у Проекті

«Енергоефективні школи: нова генерація»

         Інститут інформує, що відповідно до листа Міністерства освіти і науки України №1/9 – 633 від 24.11.2017 р. «Щодо участі у Проекті «Енергоефективні школи: нова генерація»  для використання в основній і старшій школі закладів загальної середньої освіти розроблено нове програмно-методичне забезпечення курсу за вибором «Основи енергопостачання та енергозбереження» (авт. Сафіуліна К.Р.) для 6-8 класів закладів загальної середньої освіти. Даний курс включений до Переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України, і розміщений на веб-сайті Інституту модернізації змісту освіти. Комплект розроблено за результатами впровадження трьох хвиль Проекту: «Енергоефективні школи», «Реформа міського теплозабезпечення в Україні» та в рамках підтримки курсу «Основи споживчих знань» та Концепції споживчої освіти, що була оприлюднена в Україні (2008).

         У 2017/2018 н.р. розпочалася п’ята хвиля Проекту ДТЕК «Енергоефективні школи: нова генерація». Детальна інформація щодо впровадження та можливостей участі учнів та закладів освіти у вищезазначеному Проекті додається.

Додаток на 3 арк.

 

Ректор                                                                         А. Л. Черній

 

Лис Юрій Володимирович

64-96-74

 

Додаток

до листа Міністерства освіти і науки України

від _24.11.2017_______№_1/9-633_______

 

Стислий опис навчального курсу «Основи енергопостачання та енергозбереження» та проекту «Енергоефективні школи: нова генерація»


 

 

 

ПРОЕКТ «ЕНЕРГОЕФЕКТИВНІ ШКОЛИ: НОВА ГЕНЕРАЦІЯ». ГЕНЕРУЄМО ЛІДЕРІВ ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТІ ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ

Енергоефективність – спосіб життя більшості громадян заможних країн світу, де вже давно економно та раціонально використовують енергетичні ресурси. Сучасна Україна впевнено крокує до енергонезалежності, але досягти успіху можливо не лише через виважені політичні рішення, а й завдяки поведінковим змінам у населення країни, що потребує системної та адресної інформаційно-просвітницької роботи.

Навчати енергоощадності краще змалечку – ламати вже сформовану звичку дуже складно. Тому у 2012 році з’явився проект «Енергоефективні школи: нова генерація» (далі – Проект). Його мета–виховання свідомого та відповідального майбутнього споживача енергоресурсів. Учні, що беруть участь у Проекті, вчаться розуміти технічні та фінансові проблеми енергопостачальних підприємств та підтримувати їх своїми діями: зберігати і раціонально використовувати енергетичні ресурси та своєчасно сплачувати за отримані послуги. Вони дотримуються енергетично та екологічно грамотної поведінки та стилю життя. Разом із дітьми через такі зміни проходять і їхні батьки. У межах курсу учні планують та впроваджують інформаційні кампанії, спрямовані на підвищення обізнаності щодо енергозбереження та ощадливого ставлення до енергоресурсів серед учителів, батьків, мешканців мікрорайону. Над упровадженням Проекту працює Всеукраїнська благодійна організація «Інститут місцевого розвитку» (ВБО ІМР).

        На уроках курсу за вибором для 6-8 класів «Основи енергопостачання та енергозбереження» в межах Проекту розглядаються проблеми вичерпності енергетичних ресурсів, ощадного ставлення до них, виробництва енергії та її постачання до домівок учнів, – відтак поступово діти схиляються до думки про необхідність дій для їхнього розв’язання. Також школярі відвідують із екскурсією місцеві підприємства із генерації теплової та електричної енергії. На завершальному етапі вони, вже обізнані, самостійно проводять енергоаудит шкільних приміщень і розробляють проектні пропозиції для підвищення енергоефективності свого навчального закладу.

За чотири роки Проект упроваджений у 295 школах. До його заходів долучилися понад 128 тис. осіб (як самі учасники, так члени їхніх сімей, друзі та сусіди, мешканці мікрорайону).

 

 

 

         Для учнів 9-11 класів Проект запропонував пізнавально-мотиваційний факультативний курс «Абетка з основ житлово-комунального управління». Його вивчення сприяє формуванню в дітей (які перебувають на порозі дорослого життя) нових ментальних установок, активної життєвої позиції, лідерських якостей. Практичний компонент курсу побудований на діловій грі «Розумний будинок» – конструкторі, що є зменшеною моделлю багатоквартирного будинку, де кожен учень має своє житло і виконує роль співвласника багатоквартирного будинку, може стати учасником життєвих ситуацій у сфері ЖКГ в ігровій формі.

Згодом курси отримали інноваційне втілення. Вперше в Україні для вивчення шкільних предметів застосована он-лайн формана базіпрограми дистанційного навчання. Вона дозволила учням 79 загальноосвітніх шкіл України проходити одночасно два вищезгадані курси. Гра «Розумний будинок» також стала комп’ютерною. До співфінансування Проекту долучилися органи місцевої влади, виробники енергоефективних матеріалів/обладнання, міжнародні фінансові та донорські організації.

 

РЕЗУЛЬТАТ:

         У межах Проекту всі чотири роки проводився конкурс на зменшення споживання електричної енергії. Упродовж 4 хвиль Проекту (за два конкурсних місяці) учасникам вдалося заощадити 478 тис. кВт·год або більше 1,07 млн грн. Родини, що брали участь у додатковому сімейному конкурсі на збереження енергоресурсів, інвестували в енергозбереження у своїх оселях понад 270 тис. грн. Їхня річна економія в результаті впровадження енергоефективних заходів становила 132 тис. грн або 114,1 МВт·год електричної та теплової енергії.

125 шкіл після участі в Проекті реалізували енергоефективні заходи вартістю від 10 тис. грн до 180 тис. грн. Більшість – за проектними пропозиціями, розробленими школярами. Діти не лише отримали корисні навички, а й допомогли своїм школам стати енергоефективними, теплими, затишними.

 

 

 

         Проект «Енергоефективні школи: нова генерація» – те, чого потребує нова

 

Ми пропонуємо:

  • інтерактивне навчання, що має практичну спрямованість;
  • інноваційну онлайн-платформу, яка не має аналогів в Україні та дозволяє навчатися дистанційно;
  • великий перелік різноманітних відео та презентаційних навчальних матеріалів;
  • можливість у режимі реального часу спостерігати за засвоєнням учнями тем;
  • методики, що сприяють більш глибокому опануванню нових знань і роблять навчальний процес мотивованим та цікавим.

П’ята хвиля Проекту «Енергоефективні школи: нова генерація» розпочинається у 2017-2018 н. р. Пропонуємо навчальним закладам Вашого населеного пункту зареєструватися за посиланням: http://energyschool.org.ua/ і взяти участь у Проекті, стати енергоефективними та зробити свій внесок у енергонезалежність країни.

Методичні матеріали навчального курсу за вибором для 6-8 класів «Основи енергопостачання та енергозбереження» та факультативного навчального курсу «Абетка з основ житлово-комунального управління» для учнів 9-11 класів доступні за посиланням:http://energyschool.org.ua/

 

 

Директор департаменту

загальної середньої та

дошкільної освіти                                                                Ю. Г. Кононенко

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: Niksmos (07.12.2017)
Переглядів: 758 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Новини Млинівщини
[15.06.2020][Мої статті]
Де Ви будете проходити ЗНО - 2020 (0)
[25.05.2020][Мої статті]
Додатковий період реєстрації стартує з 25 травня! (0)
[22.05.2020][Мої статті]
Щодо діяльності національної дитячої гарячої лінії (0)
[24.04.2020][Мої статті]
Щодо проведення підсумкового оцінювання та завершення 2019-2020 навчального року (0)
[24.04.2020][Мої статті]
Спортивні рекорди. Настільний теніс (0)
[03.03.2020][Мої статті]
Щодо реалізації програми ООН Про права дитини (0)
[28.02.2020][Мої статті]
Запрошення-перепустки на пробне ЗНО (0)
[22.01.2020][Мої статті]
Щодо математичного табору KontoraPi (0)
[18.01.2020][Мої статті]
Вітаємо ГІРНЯКА ОЛЕКСАНДРА та ФУРМАНЦЯ НАЗАРА – переможців ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання (0)
[09.01.2020][Мої статті]
А ви чули про бонуси для учасників пробного ЗНО-2020? (0)
[25.12.2019][Мої статті]
Підсумки районного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства (0)
[21.12.2019][Мої статті]
Підсумки районного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій (0)
[21.12.2019][Мої статті]
Підсумки районного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики (0)
[21.12.2019][Мої статті]
Підсумки районного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з астрономії (0)
[19.12.2019][Мої статті]
Підсумки районного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з екології (0)
Інформація
Педагогічна преса